Zlučovanie odštepných závodov ?
autor: Tomáš
u zamestnancov ŠL znovu koluje informácia o údajnom zlučovaní odštepných závodov, keďže to nie je po prvý krát, čo táto myšlienka koluje u zamestnancov ŠL v posledných rokoch, zaujímalo by ma, do akej miery táto informácia je pravdivá, a Váš názor na ňu.
u zamestnancov ŠL znovu koluje informácia o údajnom zlučovaní odštepných závodov, keďže to nie je po prvý krát, čo táto myšlienka koluje u zamestnancov ŠL v posledných rokoch, zaujímalo by ma, do akej miery táto informácia je pravdivá, a Váš názor na ňu.
sekcia: Archívne fórum, 13.1 2011 17:49
autor: neznámy
Jednoduchá vec - všade , kde sú poverení riaditelia , tak tieto závody sa rušia .Na to príde i malý chlapec.
Jednoduchá vec - všade , kde sú poverení riaditelia , tak tieto závody sa rušia .Na to príde i malý chlapec.
13.1 2011 19:15
autor: neznámy
Ešte tak zruši GR, z LS s porastovou výmerou 12-13 tisíc hektárov urobi správy rozumnej výmery, v dodávateľsko-odberateľských vzahoch striktne dodržiava profesionalitu a odbornos a na začiatok i môže by.
Ešte tak zruši GR, z LS s porastovou výmerou 12-13 tisíc hektárov urobi správy rozumnej výmery, v dodávateľsko-odberateľských vzahoch striktne dodržiava profesionalitu a odbornos a na začiatok i môže by.
13.1 2011 19:41
autor: neznámy
Snaha je zníži počet závodov, stratégia je nevyvola vlnu odporu "veľkým treskom" (tak, ako keď pán Minďáš v roku 2008 niečo oznámil a potom sa pred kamerami TV vedľa pána Becíka nemo červenal, keď mu to zatrhli). Taktikou sú postupné zmeny, pekne-krásne závod po závode.
Snaha je zníži počet závodov, stratégia je nevyvola vlnu odporu "veľkým treskom" (tak, ako keď pán Minďáš v roku 2008 niečo oznámil a potom sa pred kamerami TV vedľa pána Becíka nemo červenal, keď mu to zatrhli). Taktikou sú postupné zmeny, pekne-krásne závod po závode.
15.1 2011 15:12
autor: neznámy
Ide o opačnú taktiku, aká bola použitá na začiatku roku 2004 pri prepúšaní stálych zamestnancov - robotníkov. Vtedy bola použitá taktika "rýchla vojna". ¼udia boli narýchlo postavení pred hotovú vec, buď živnos alebo žiadna robota. Vtedy ľudia neboli pripravení, dnes už sú. Následne koncom roku 2005 boli personálne a organizačné zmeny v lesníckej prevádzke, na ktoré už v tom čase relevantný dôvod nebol. Už išlo o iné.
Ide o opačnú taktiku, aká bola použitá na začiatku roku 2004 pri prepúšaní stálych zamestnancov - robotníkov. Vtedy bola použitá taktika "rýchla vojna". ¼udia boli narýchlo postavení pred hotovú vec, buď živnos alebo žiadna robota. Vtedy ľudia neboli pripravení, dnes už sú. Následne koncom roku 2005 boli personálne a organizačné zmeny v lesníckej prevádzke, na ktoré už v tom čase relevantný dôvod nebol. Už išlo o iné.
15.1 2011 17:04
autor: neznámy
Naco tolko medziclankov hned nech porobia na 2000ha OLH, k nemu sikovneho tazobneho majstra a sikovný pentagon v BB a je to.takyto model funguje v sukromnom sektore a ide to. Ale nech to je hned inac sa stale vsetci budu trapit aj s novymi riaditelmi...
Naco tolko medziclankov hned nech porobia na 2000ha OLH, k nemu sikovneho tazobneho majstra a sikovný pentagon v BB a je to.takyto model funguje v sukromnom sektore a ide to. Ale nech to je hned inac sa stale vsetci budu trapit aj s novymi riaditelmi...
15.1 2011 18:59
autor: neznámy
Keby s lesníctvom nesúviselo poľovníctvo a réžijne revíry, nikto by o neho ani nezakopol. Takže pánom z BA ide hlavne o to ako to vyrieši a nepoštva si proti sebe terajších poskokov .
Keby s lesníctvom nesúviselo poľovníctvo a réžijne revíry, nikto by o neho ani nezakopol. Takže pánom z BA ide hlavne o to ako to vyrieši a nepoštva si proti sebe terajších poskokov .
15.1 2011 20:09
autor: neznámy
Poľovníctvo je jedným z hlavných dôvodov "ochoty" vráti "neštátne lesy" v správe štátnych lesov ich vlastníkom. Malo by to významný vplyv na výkon práva poľovníctva na daných pozemkoch. Hlavne pre poľovníctvo niektoré osoby na ministerstve a vo vedúcich funkciách v štátnych lesoch prežijú i koniec sveta. V štátnych lesoch je starostlivos o poľovníctvo a zver vedome taká, aká je.
Poľovníctvo je jedným z hlavných dôvodov "ochoty" vráti "neštátne lesy" v správe štátnych lesov ich vlastníkom. Malo by to významný vplyv na výkon práva poľovníctva na daných pozemkoch. Hlavne pre poľovníctvo niektoré osoby na ministerstve a vo vedúcich funkciách v štátnych lesoch prežijú i koniec sveta. V štátnych lesoch je starostlivos o poľovníctvo a zver vedome taká, aká je.
15.1 2011 21:38
autor: neznámy
Zazneli tu zaujímavé názory a postrehy. Osobne si myslím, že budúca organizačná štruktúra Lesov SR bude vyzera nasledovne. Generálne riaditeľstvo zostane bezo zmien, pomerne dramatická zmena nastane v počte odštepných závodov (ruši sa budú zrejme tie, ktoré obhospodarujú prevažne neštátne neodovzdané lesné pozemky, kde sa počíta s vrátením týchto pozemkov pôvodným vlastníkom, a odštepné závody, ktoré nedosahujú požadovaný hospodársky výsledok vzhľadom na slabý ročný etát). A keďže sa zrušia odštepné závody, logicky sa tým zrušia aj lesné správy. Som presvedčený, že tieto zmeny v tichosti nastanú, no najviac to postihne radových lesníkov, ktorí si vyslovili svoj názor na niektorú s dodávateľských ,,spriatelených,, firiem, alebo firiem vykupujúcich drevnú hmotu na pni, alebo lesníkov, ktorí toho vedia až moc na svojich nadriadených (vedúcich lesných správ a technikov), títo lesníci to majú spočítané. No a ľudia so zrušených odštepných závodov sa presunú na nové pozície na lesné správy a ostatné odštepné závody. Veď ľudia, ktorí vidia do politiky podniku a vyhotovujú verejné súaže na ,,mieru,, nemôžu by prepustení z nadbytočnosti, lebo keby padol jeden strhol by potom so sebou všetkých, a tak je jednoduchšie to rieši po slovensky, prepusti lesníkov, úseky prerozdeli a hneď je na výplaty.
Zazneli tu zaujímavé názory a postrehy. Osobne si myslím, že budúca organizačná štruktúra Lesov SR bude vyzera nasledovne. Generálne riaditeľstvo zostane bezo zmien, pomerne dramatická zmena nastane v počte odštepných závodov (ruši sa budú zrejme tie, ktoré obhospodarujú prevažne neštátne neodovzdané lesné pozemky, kde sa počíta s vrátením týchto pozemkov pôvodným vlastníkom, a odštepné závody, ktoré nedosahujú požadovaný hospodársky výsledok vzhľadom na slabý ročný etát). A keďže sa zrušia odštepné závody, logicky sa tým zrušia aj lesné správy. Som presvedčený, že tieto zmeny v tichosti nastanú, no najviac to postihne radových lesníkov, ktorí si vyslovili svoj názor na niektorú s dodávateľských ,,spriatelených,, firiem, alebo firiem vykupujúcich drevnú hmotu na pni, alebo lesníkov, ktorí toho vedia až moc na svojich nadriadených (vedúcich lesných správ a technikov), títo lesníci to majú spočítané. No a ľudia so zrušených odštepných závodov sa presunú na nové pozície na lesné správy a ostatné odštepné závody. Veď ľudia, ktorí vidia do politiky podniku a vyhotovujú verejné súaže na ,,mieru,, nemôžu by prepustení z nadbytočnosti, lebo keby padol jeden strhol by potom so sebou všetkých, a tak je jednoduchšie to rieši po slovensky, prepusti lesníkov, úseky prerozdeli a hneď je na výplaty.
18.1 2011 18:46
autor: neznámy
Tomáš, klobúk dole pred tebou. Presne takáto je realita v našom lesníctve.Škoda, že tieto poznatky a fakty, neberú "hore"nijako vážne.Ostane iba pri prísloví"psi brešou a karavána de dál".
Tomáš, klobúk dole pred tebou. Presne takáto je realita v našom lesníctve.Škoda, že tieto poznatky a fakty, neberú "hore"nijako vážne.Ostane iba pri prísloví"psi brešou a karavána de dál".
18.1 2011 19:16
autor: neznámy
ďakujem za uznanie lesník, viem čo to o Lesoch SR š. p. a vieme to viacerí, no sme malí páni na to aby sme tieto diania tunelovania národného prírodného bohatstva mohli ovplyvni.
ďakujem za uznanie lesník, viem čo to o Lesoch SR š. p. a vieme to viacerí, no sme malí páni na to aby sme tieto diania tunelovania národného prírodného bohatstva mohli ovplyvni.
18.1 2011 20:27
autor: neznámy
Z Vašich názorov a príspevkov je zrejmé, že tu chýbajú profesné inštitúcie, ktoré by mali poskytova odborné stanoviská ku pripravovaným reorganizáciám. Reorganizácia štátnych lesov je vážny zásah do organizácie riadenia, sociálnych istôt zamestnancov a ich dôchodkového zabezpečenia, preto jej uskutočneniu musí predchádza fundovaná diskusia. Reorganizácia sa nerobí na jeden rok a pri jej neodôvodnenej aplikácii sa narobia ohromné škody materiálne, ľudské i finančné. Preto je na mieste otázka kde sa v súčasnosti nachádzajú profesné inštitúcie, ktoré by mali k týmto otázkam zauja odborné stanovisko. Ide predovšetkým o Slovenskú lesnícku komoru, Technickú univerzitu, lesnícku fakultu vo Zvolene, Národné lesnícke centrum, slovenský výbor odborového zväzu drevo, lesy, voda. Takúto diskusiu by mala organizova v danej situácii redakčná rada časopisu LES a Slovenské lesokruhy.
Z Vašich názorov a príspevkov je zrejmé, že tu chýbajú profesné inštitúcie, ktoré by mali poskytova odborné stanoviská ku pripravovaným reorganizáciám. Reorganizácia štátnych lesov je vážny zásah do organizácie riadenia, sociálnych istôt zamestnancov a ich dôchodkového zabezpečenia, preto jej uskutočneniu musí predchádza fundovaná diskusia. Reorganizácia sa nerobí na jeden rok a pri jej neodôvodnenej aplikácii sa narobia ohromné škody materiálne, ľudské i finančné. Preto je na mieste otázka kde sa v súčasnosti nachádzajú profesné inštitúcie, ktoré by mali k týmto otázkam zauja odborné stanovisko. Ide predovšetkým o Slovenskú lesnícku komoru, Technickú univerzitu, lesnícku fakultu vo Zvolene, Národné lesnícke centrum, slovenský výbor odborového zväzu drevo, lesy, voda. Takúto diskusiu by mala organizova v danej situácii redakčná rada časopisu LES a Slovenské lesokruhy.
23.1 2011 16:04
autor: neznámy
V prvom rade netreba zabúda na zakladateľa a orgán hospodárskeho riadenia Lesov SR, š.p., príslušný rezort s príslušnou zodpovednou sekciou, ktorá je zodpovedná i za všetky ostatné rezortom zriadené lesnícke inštitúcie a organizácie.
V prvom rade netreba zabúda na zakladateľa a orgán hospodárskeho riadenia Lesov SR, š.p., príslušný rezort s príslušnou zodpovednou sekciou, ktorá je zodpovedná i za všetky ostatné rezortom zriadené lesnícke inštitúcie a organizácie.
23.1 2011 17:41
autor: neznámy
Súhlasím s názorom "sokola a lesníka", že model hospodárskeho riadenia štátnych lesov by mal vypracova ústredný orgán štátnej správy lesného hospodárstva t.j.Ministerstvo pôdohospodárstva a regionálneho rozvoja SR a jej príslušné sekcie, predovšetkým lesnícka. Pozrime sa však na personálne obsadenie funkcie ministra a súčasných útvarov ministerstva a dôjdeme k záveru, že takýto funkčný model organizácie štátnych lesov ministerstvo nie je schopné vypracova. Preto som toho názoru, že by takýto komplexný "Projekt organizácie štátnych lesov na Slovensku" mala vypracova odborná komisia v zložení známych a uznávaných osobností z každej oblasti hospodárskeho riadenia a jednotlivých stupňov organizácie štátneho podniku, resp. generálneho riaditeľstva štátnych lesov. Slovenská lesnícka komora, Lesnícka fakulta TU Zvolen a jej špecializovaná katedra ekonomiky a riadenia lesného hospodárstva, Odborový zväz, Lesnícky výskumný ústav a Lesoprojekt by v danom prípade boli oponentami širokej odbornej diskusie k pripravovanej reorganizácii štátnych lesov.
Zásadné riešenie organizácie štátnych lesov predpokladá priamu spoluprácu a využitie poznatkov aj z riadenia vojenských lesov, sektoru neštátnych lesov a poznatkov organizácie štátnych lesov zo zahraničia, predovšetkým Èeskej republiky, Rakúska a Nemecka, kde je situácia viac menej stabilizovaná a systém riadenia štátnych lesov dlhé roky bezproblémový (v systéme sa vykonávajú medziročne len potrebné kozmetické úpravy).
Takto spracovaný "Projekt riadenia štátnych lesov" vrátane ich organizačného usporiadania po dopracovaní pripomienok zainteresovaných inštitúcií by minister resp. ústredný orgán štátnej správy lesného hospodárstva predložil na rokovanie a schválenie vláde SR a parlamentu. Je samozrejmé, že sa od rezortného ministra vyžaduje, aby takýto strategický materiál obhájil vo vláde a v parlamentných výboroch, čo v súčasnej situácii politického personálneho obsadenia funkcie rezortného ministra je nereálne.
Politickí nominanti, dosadzovaní do funkcií ministrom a jeho "nomenklatúrnych kádrov" o ktorých píšete na všetkých stupňoch riadenia štátnych lesov situáciu v lesnom hospodárstve len zhoršia. Do týchto funkcií musia by dosadzovaní odborníci, ktorí majú preukazné dlhoročné výsledky a v lesníckej verejnosti úctu a autoritu. K tomu účelu sa vyžadujú okrem iného aj jednoznačné zásadné stanoviská lesníckej stavovskej organizácie a spomínaných lesníckych inštitúcií. Očakáva sa, že priestor na takúto odbornú diskusiu by mala jednoznačne vytvori ako uvádza "Sokol" redakčná rada časopisu LES a Slovenské lesokruhy a masmédiá. Treba si však uvedomi, že na takéto presadenie záujmov a zlepšenie situácie v lesnom hospodárstve a v štátnych lesoch je potrebné, aby tento proces niekto cieľavedome koordinoval a mal jednoznačnú podporu lesníckej verejnosti. Verím, že takéto osobnosti sa ešte v lesníctve nájdu, osobne niektorých poznám.
Súhlasím s názorom "sokola a lesníka", že model hospodárskeho riadenia štátnych lesov by mal vypracova ústredný orgán štátnej správy lesného hospodárstva t.j.Ministerstvo pôdohospodárstva a regionálneho rozvoja SR a jej príslušné sekcie, predovšetkým lesnícka. Pozrime sa však na personálne obsadenie funkcie ministra a súčasných útvarov ministerstva a dôjdeme k záveru, že takýto funkčný model organizácie štátnych lesov ministerstvo nie je schopné vypracova. Preto som toho názoru, že by takýto komplexný "Projekt organizácie štátnych lesov na Slovensku" mala vypracova odborná komisia v zložení známych a uznávaných osobností z každej oblasti hospodárskeho riadenia a jednotlivých stupňov organizácie štátneho podniku, resp. generálneho riaditeľstva štátnych lesov. Slovenská lesnícka komora, Lesnícka fakulta TU Zvolen a jej špecializovaná katedra ekonomiky a riadenia lesného hospodárstva, Odborový zväz, Lesnícky výskumný ústav a Lesoprojekt by v danom prípade boli oponentami širokej odbornej diskusie k pripravovanej reorganizácii štátnych lesov.
Zásadné riešenie organizácie štátnych lesov predpokladá priamu spoluprácu a využitie poznatkov aj z riadenia vojenských lesov, sektoru neštátnych lesov a poznatkov organizácie štátnych lesov zo zahraničia, predovšetkým Èeskej republiky, Rakúska a Nemecka, kde je situácia viac menej stabilizovaná a systém riadenia štátnych lesov dlhé roky bezproblémový (v systéme sa vykonávajú medziročne len potrebné kozmetické úpravy).
Takto spracovaný "Projekt riadenia štátnych lesov" vrátane ich organizačného usporiadania po dopracovaní pripomienok zainteresovaných inštitúcií by minister resp. ústredný orgán štátnej správy lesného hospodárstva predložil na rokovanie a schválenie vláde SR a parlamentu. Je samozrejmé, že sa od rezortného ministra vyžaduje, aby takýto strategický materiál obhájil vo vláde a v parlamentných výboroch, čo v súčasnej situácii politického personálneho obsadenia funkcie rezortného ministra je nereálne.
Politickí nominanti, dosadzovaní do funkcií ministrom a jeho "nomenklatúrnych kádrov" o ktorých píšete na všetkých stupňoch riadenia štátnych lesov situáciu v lesnom hospodárstve len zhoršia. Do týchto funkcií musia by dosadzovaní odborníci, ktorí majú preukazné dlhoročné výsledky a v lesníckej verejnosti úctu a autoritu. K tomu účelu sa vyžadujú okrem iného aj jednoznačné zásadné stanoviská lesníckej stavovskej organizácie a spomínaných lesníckych inštitúcií. Očakáva sa, že priestor na takúto odbornú diskusiu by mala jednoznačne vytvori ako uvádza "Sokol" redakčná rada časopisu LES a Slovenské lesokruhy a masmédiá. Treba si však uvedomi, že na takéto presadenie záujmov a zlepšenie situácie v lesnom hospodárstve a v štátnych lesoch je potrebné, aby tento proces niekto cieľavedome koordinoval a mal jednoznačnú podporu lesníckej verejnosti. Verím, že takéto osobnosti sa ešte v lesníctve nájdu, osobne niektorých poznám.
24.1 2011 12:03
autor: neznámy
Vrátil by som sa k zásadnej veci, na Slovensku, žiaľ, neexistuje riadna a funkčná lesnícka organizácia, ktorá by obhajovala a presadzovala zásadné princípy lesníctva a lesného hospodárstva a koordinovala činnosti v prospech lesov, lesníctva a lesného hospodárstva a to nielen v rámci lesníckej verejnosti, ale v rámci celej spoločnosti. V súčasnosti by malo by prvoradou úlohou riadnych lesníckych osobností vytvori nezávislú stavovskú organizáciu, ktorá by zlučovala a združovala osoby zo všetkých zložiek lesníctva. Táto organizácia by garantovala a umožňovala otvorenú diskusiu s možnosou predklada návrhy a pripomienky k súčasnému stavu v lesníctve a hlavne by garantovala a zaručovala "nepostihnuteľnos" osôb za svoje názory, návrhy a prezentácie. Takáto garancia u dnes existujúcich lesníckych inštitúcií, žiaľ, nie je.
K Slovenskej lesníckej komore treba doda, že bola zriadená štátom na základe a v zmysle zákona č. 259/1993 Z.z., ako neštátna a verejnoprávna inštitúcia v zmysle tohto zákona. Zriadi neštátnu inštitúciu štátom na základe priameho zákona štátu je prinajmenšom diskutabilné a zmätočné, o jej praktickom význame, poslaní a funkčnosti nehovoriac.
Vrátil by som sa k zásadnej veci, na Slovensku, žiaľ, neexistuje riadna a funkčná lesnícka organizácia, ktorá by obhajovala a presadzovala zásadné princípy lesníctva a lesného hospodárstva a koordinovala činnosti v prospech lesov, lesníctva a lesného hospodárstva a to nielen v rámci lesníckej verejnosti, ale v rámci celej spoločnosti. V súčasnosti by malo by prvoradou úlohou riadnych lesníckych osobností vytvori nezávislú stavovskú organizáciu, ktorá by zlučovala a združovala osoby zo všetkých zložiek lesníctva. Táto organizácia by garantovala a umožňovala otvorenú diskusiu s možnosou predklada návrhy a pripomienky k súčasnému stavu v lesníctve a hlavne by garantovala a zaručovala "nepostihnuteľnos" osôb za svoje názory, návrhy a prezentácie. Takáto garancia u dnes existujúcich lesníckych inštitúcií, žiaľ, nie je.
K Slovenskej lesníckej komore treba doda, že bola zriadená štátom na základe a v zmysle zákona č. 259/1993 Z.z., ako neštátna a verejnoprávna inštitúcia v zmysle tohto zákona. Zriadi neštátnu inštitúciu štátom na základe priameho zákona štátu je prinajmenšom diskutabilné a zmätočné, o jej praktickom význame, poslaní a funkčnosti nehovoriac.
24.1 2011 13:24
autor: neznámy
Základom je posilni najnižší stupeň riadenia čiže LO.Každý to sľubuje,ale stále z lesníka robia pajáca.Ten skáče kade tade ani nevie kde mu hlava stojí vyznač ažbu,vydaj drevo,stráž si obvod aby ti ho nerozkradli,samovýroba,rómovia,v3skári,anonymné podania atď.... Mohol by som písa aj na dve strany a každý to má na háku!Výmera LO moj má 1200ha a je to dos poviem Vám.
Základom je posilni najnižší stupeň riadenia čiže LO.Každý to sľubuje,ale stále z lesníka robia pajáca.Ten skáče kade tade ani nevie kde mu hlava stojí vyznač ažbu,vydaj drevo,stráž si obvod aby ti ho nerozkradli,samovýroba,rómovia,v3skári,anonymné podania atď.... Mohol by som písa aj na dve strany a každý to má na háku!Výmera LO moj má 1200ha a je to dos poviem Vám.
24.1 2011 18:23
autor: neznámy
Názory lesníka a lesného radcu považujem za reálne východiská z mimoriadne obtiažneho stavu stavu lesníctva a lesného hospodárstva na Slovensku. Považujem za potrebné na zlepšenie stavu v lesníctve zapoji do procesu členov redakčnej rady odborného časopisu a vybraných redaktorov Slovenského rozhlasu a televízie a printových médií, predovšetkým Hospodárskych novín. Lesu zdar !
Názory lesníka a lesného radcu považujem za reálne východiská z mimoriadne obtiažneho stavu stavu lesníctva a lesného hospodárstva na Slovensku. Považujem za potrebné na zlepšenie stavu v lesníctve zapoji do procesu členov redakčnej rady odborného časopisu a vybraných redaktorov Slovenského rozhlasu a televízie a printových médií, predovšetkým Hospodárskych novín. Lesu zdar !
28.1 2011 14:35
autor: neznámy
OZ Bardejov je uz minulost,pan generalny uz to pomaly likviduje.
OZ Bardejov je uz minulost,pan generalny uz to pomaly likviduje.
29.1 2011 20:00
autor: neznámy
Odkaz pre zverostrazca , uvedeného hneď hore - sem tam sa človek dozvie aj dobré správy .
Odkaz pre zverostrazca , uvedeného hneď hore - sem tam sa človek dozvie aj dobré správy .
1.2 2011 18:26
autor: neznámy
Reorganizácia v štátnych lesoch by sa v prvom rade mala zača realizova na základe potrieb fungovania kvalitného lesného hospodárenia od lesníckych úsekov až po generálne riaditeľstvo a nie naopak, ako sa to dialo v minulosti. To znamená, že konečne by sa nemalo šetri a škrta na činnostiach zabezpečujúcich trvalo udržateľný rozvoj lesa či už po finančnej alebo personálnej stránke. Vo finále by sa toto šetrenie, ktoré sa tvrdo v štátnych lesoch presadzuje za niekoľko rokov prejaví ako veľmi nerozumné a vzniknuté škody takýmto šetrením veľmi všetci preplatíme. Šetrit a škrta by sa malo zača od generálneho riaditeľstva, či už po personálnej a finančnej stránke, tam sú podľa viacerých zamestnancov štátnych lesov najväčšie rezervy, kde by mohol podnik ušetri a kde by to naše lesy nebolelo. Len treba chcie prelomi politické, rodinkárske a klientelistické väzby a vtedy môžu štátne lesy čestne prehlási, že sa urobila dlhodobá a efektívna reorganizácia, ktorá očistí meno podniku. Reorganizácia typu zrušíme lesnícke úseky, lesné správy, znížime financie na pestovnú činnos a zvýšime ažbu, zachránime kancelárske miesta na odštepných závodoch a generálnom riaditeľstve netreba, a je len generálnom riaditeľovi ako sa k tomu postaví, ale ak reorganizácia sa urobí starým štýlom, jeho slová zostanú len prázdne politické frázy.
Reorganizácia v štátnych lesoch by sa v prvom rade mala zača realizova na základe potrieb fungovania kvalitného lesného hospodárenia od lesníckych úsekov až po generálne riaditeľstvo a nie naopak, ako sa to dialo v minulosti. To znamená, že konečne by sa nemalo šetri a škrta na činnostiach zabezpečujúcich trvalo udržateľný rozvoj lesa či už po finančnej alebo personálnej stránke. Vo finále by sa toto šetrenie, ktoré sa tvrdo v štátnych lesoch presadzuje za niekoľko rokov prejaví ako veľmi nerozumné a vzniknuté škody takýmto šetrením veľmi všetci preplatíme. Šetrit a škrta by sa malo zača od generálneho riaditeľstva, či už po personálnej a finančnej stránke, tam sú podľa viacerých zamestnancov štátnych lesov najväčšie rezervy, kde by mohol podnik ušetri a kde by to naše lesy nebolelo. Len treba chcie prelomi politické, rodinkárske a klientelistické väzby a vtedy môžu štátne lesy čestne prehlási, že sa urobila dlhodobá a efektívna reorganizácia, ktorá očistí meno podniku. Reorganizácia typu zrušíme lesnícke úseky, lesné správy, znížime financie na pestovnú činnos a zvýšime ažbu, zachránime kancelárske miesta na odštepných závodoch a generálnom riaditeľstve netreba, a je len generálnom riaditeľovi ako sa k tomu postaví, ale ak reorganizácia sa urobí starým štýlom, jeho slová zostanú len prázdne politické frázy.
2.2 2011 20:03
autor: neznámy
V podstate súhlas s Tomášom.
Asi sa to jednoduchšie dá poveda tak, že zefektívnenie a úspora v rámci Lesov SR má veľmi málo spoločného s rušením OZ. Zača by sa malo v BB.
Ale to by zasa nesmelo plati, že hlavným problémom Slovenského lesníctva je, že "politici" ako prví zistili, že lesy sú trvalo udržateľným zdrojom.....( aspoň dočasne, ale zato zdrojom pre všetky ich kšefty a zábavky )
A aby sa niekto necítil dotknutý, tak "politikov" nerozlišujem na dbrých a zlých, vnímam ich všetkých ako parazitov...
Máte pocit, že to spolu nesúvisí? Ale súvisí, práve z tohto dôvodu sa to celé vždy tak zacyklí, že BB je nedotknuteľná a "odserú" si to tí na závodoch...
V podstate súhlas s Tomášom.
Asi sa to jednoduchšie dá poveda tak, že zefektívnenie a úspora v rámci Lesov SR má veľmi málo spoločného s rušením OZ. Zača by sa malo v BB.
Ale to by zasa nesmelo plati, že hlavným problémom Slovenského lesníctva je, že "politici" ako prví zistili, že lesy sú trvalo udržateľným zdrojom.....( aspoň dočasne, ale zato zdrojom pre všetky ich kšefty a zábavky )
A aby sa niekto necítil dotknutý, tak "politikov" nerozlišujem na dbrých a zlých, vnímam ich všetkých ako parazitov...
Máte pocit, že to spolu nesúvisí? Ale súvisí, práve z tohto dôvodu sa to celé vždy tak zacyklí, že BB je nedotknuteľná a "odserú" si to tí na závodoch...
15.2 2011 15:23